U-trendy tilbøjeligheder

Thursday, June 28, 2007

Rødt, sort og mangel på blåt.

I erkendelse af, at køkkenhaven alligevel var for lille, holdt bærbuskene flyttedag i efteråret. Det har været fint for ribs og solbær, der er lige på spring. Solsorterne lader os få flere af ribsene, når de ikke er skærmet ret meget af. Flyttedagen har derimod ikke været til gavn for blåbærrene. Sidste år var de OK, i betragtning af, at de var helt nye. Men i år - suk - er der 5 (fem!) bær på den ene busk, mens de to andre slet ikke bærer. De er svedet af vinter-vinden. De må flytte igen til efteråret - hen, hvor der er læ fra to sider, i hjørnet ved kompostkassen og hækken. Det bliver efterhånden dyrere i spaghnum end i planteindkøb...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej tak for hilsen hos mig ;-) Nu måtte jeg jo lige forbi her. Dejlige havefotos. Med hensyn til Stedmoderne, så kan de med fordel klippes ned, når de er færdige, og så kommer de altså igen - bare til oplysning. Og hvis du undre på, hvor en "altanrotte" som jeg ved det fra, er det fordi, jeg har haft hus før og dermed også have ;-)

8:15 AM  
Blogger Tine said...

Det vil jeg prøve! Jeg havde stedmoder i 5 krukker, og planterne fra de 3 ligger allerede i kompostkassen. De sidste to har du hermed reddet - i hvert fald får de en chance mere :-)

Og velkommen her!

12:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

God weekend Fru Ryge. Tror ikke snart solen kommer. Bare lidt :-)

1:12 PM  
Blogger Tine said...

I dag kom solen ikke :-(

God weekend til dig også!

11:06 PM  

Post a Comment

<< Home