U-trendy tilbøjeligheder

Sunday, June 24, 2007

Mislykning

For to dage siden troede jeg på, at det for første gang skulle lykkes os at frembringe et fuldbårent spidskål. Men nej, - i dag var dette pragteksemplar - og alle dets søstre - oversået med huller af forskellig størrelse og form. Der var kun én vej, og det var hen på kompostbunken. Tja. Jeg har prøvet det før, men tænkte, at det sikkert ville lykkes med alt det blæsevejr vi har. Det gjorde det ikke. Kålfluen fandt frem alligevel.

Nå, men det gode ved det er, at jeg nu kan få plads til at prøve at dyrke borlotto-bønner. Det har jeg aldrig prøvet før, og jeg har heller ikke smagt dem. Jeg håber det lykkes, og jeg glæder mig til at smage :-)

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Borlotto-bønner - dem har jeg aldrig hørt om, du må vise dem frem her, så vi han se hvordan de ser ud :-)

5:52 AM  
Blogger Tine said...

Helt sikkert - hvis de altså lykkes!

11:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

I håber jeg jeg kan komme lidt i køkkenhaven, hvis det ikke regner alt for meget. Rødbederne trænger til at blive tyndet ud. Og spinaten.

12:39 PM  
Blogger Tine said...

Rødbeder, ja. De plejer at stå tæt, og jeg plejer aldrig at huske at få dem tyndet ud. I år er de sået med 5 centimeter imellem hvert frø, og de ser ud til at trives :-)

9:14 PM  

Post a Comment

<< Home