U-trendy tilbøjeligheder

Wednesday, June 27, 2007

Stormskader

Stormen løjede af hen under aften, så jeg måtte lige en tur ud for at inspicere skaderne... For 4 dage siden stod squashen så smuk, så smuk - og det kommer den helt sikkert til igen. Lige nu er den bare trist - se allerøverst på billedet herover.
Studenternellikerne nåede at glæde os i tre uger. Jeg tror håbet er ude for dem, men de var nu også på det sidste. Kornblomsterne, der stod klar til at overtage, er jeg mere bekymret for. De ses lige foran bønnestativerne herunder. Jeg håber de kan rejse sig op igen, men ved det ikke.
I går kiggede jeg på denne georgine, og tænkte, at det nu snart var tid til at binde den op. "Naeh, det går vist et par uger endnu", tænkte jeg. Tsk tsk. Der er basis for rejsegilde.
Faktisk har vi et par æbletræer, der også har lagt sig. De er små, men har alligevel stammer på mere end en centimeter i diameter. De har stået samme sted i godt og vel 1½ år, og alligevel lagde de sig ned. Men der var nu også drøn på i nat.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hos os skal vi vist også have "rejsegilde" i morgen.
Det er faktisk først rigtig begyndt at blæse her hen på aftenen, men regnens tyngde gør også sit. Det er især solsikkerne der bukker under.

11:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh dine rødbeder er så fine. Jeg er bagude.

2:58 PM  
Blogger Tine said...

Velkommen til, fru green :-) Ja, solsikkerne led skade (jeg lægger lige et billede på af dem også). I dag har vi slet ikke fået regn, - faktisk lammeskyer, selv om det har været ret koldt og blæsende.

kontorchef: Ja, rødbederne tåler åbenbart en del blæst. Sidste år nåede vi at høste et par gange inden ormene synes de skulle have resten. Let kogte rødbeder skåret i stave og rørt med græsk youghurt, kapers, rå løg og evt. en ordentlig håndfuld persille. Smag til med salt, peber og nyslynget lynghonning, og den er hjemme!

10:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Regnen har heldigvis også holdt sig væk her. Men der er allligevel en del skader. Vi har dog så mange solsikker at der er nogle andre at tage af.

10:53 PM  
Blogger Tine said...

Jeg håber, at du vil tage nogle billeder og vise os, når de begynder at blomstre. De er skønne :-)

12:37 PM  

Post a Comment

<< Home