U-trendy tilbøjeligheder

Saturday, June 30, 2007

Grådige banditter

For en uge siden røg spidskålen på kompostbunken, og se nu her! Nogle kålsommerfugle har fundet frem til rosenkålen, og åbenbart vurderet at de var et OK sted for afkommet at vokse op. Planterne er slet ikke begyndt at sætte kål endnu, så måske kan vi have et lille håb i behold. Et lillebitte et. Men ellers er det slut med at tro, at vi skal dyrke kål. I øvrigt en erfaring, som vi har gjort et par gange før. Om et par år har jeg glemt det, og så prøver vi sikkert igen :-)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Da jeg havde have, forhørte jeg mig også om netop kål. Jeg elsker kål, og kunne da godt have tænkt at dyrke selv. ALLE uden undtagelse sagde, at det ikke er besværet værd, og at det samme hænder hver gang - hvad du lige har oplevet!! Iøvrigt er kål heldigvis ikke så dyrt!! :-)

3:31 PM  
Blogger Tine said...

Faktisk var det meningen, at vi ville etablere en kasse med insektnet, så kålen kunne hodes fri for kålfluer og -sommerfugle. Projektet var et af dem, der ikke blev til noget. Jeg tror, at vi kapitulerer og følger dit råd: køber den kål vi kan spise. Det har den sidegevinst, at der bliver mere plads i køkkenhaven til alt muligt andet sjovt.

8:43 PM  

Post a Comment

<< Home