U-trendy tilbøjeligheder

Thursday, July 20, 2006

Krydderi


Engang skal vi have et krydderi-hjørne i haven. Tidligere har vi haft held med at dyrke 5-6 slags i potter: Basilikum, timian, mynte, rosmarin, citronmelisse og purløg. Det går bedst, når vi køber nye planter i foråret og giver dem hver sin potte. En enkelt gang har vi også præsteret at overvintre en timian, men den blev noooget gran-agtig.

Almindeligvis har vi persille og dild i køkkenhaven. I år blev jeg inspireret af Benny Andersen, og såede et brev purløg - der har været meget længe om at beslutte sig for at gro. Men nu tror jeg nok, at det skal gå. Til næste år kunne jeg tænke mig at forsøge mig med en hel persillehæk rundt i kanten af en bedkasse eller to.

I morgen tror jeg det er georginedag. Den første knop på Arabian Night er næsten sprunget ud.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home