U-trendy tilbøjeligheder

Sunday, June 11, 2006

Forhaven


Sådan her så forhaven ud for en uge siden. Jeg har også taget et billede af den i dag: helt sort jord, fuldstændig planeret, stenene revet af, 3-4 kg. græsfrø drysset ud og det hele kørt over med en tromle. Aldeles blottet for sjæl. Og nu skal vi så til at lave en plan, så det hele kan komme til at ligne en have.

Dagen har også budt på opgravning (eller rettere: fremgravning!) af asparges. Jeg var nooogeeet bekymret over, at der stadig kun var dukket den samme asparges op - og så er den oven i købet knækket, suk. Men så var der nogen, som mente, at de nok var gravet for dybt ned. Så nu har vi gravet dem frem, og der er i hvert fald liv i 4 af dem. Så må vi se med resten. De bor nu i hver deres hul - og bedet ligner noget, der har haft besøg af mosegrise.

Jeg har kapituleret. Der kom ingen bønner, så nu har jeg sået nogen nye. Der kom heller ingen basilikum eller blegselleri, så der er i stedet sat nogen rødløg, som jeg ikke havde fået plads til i første omgang. Riddersporerne får liiiige en chance mere, men der er vist ikke meget håb. Til gengæld kommer alt det andet :-) - det meste af det strutter som om det var betalt for det!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home