U-trendy tilbøjeligheder

Tuesday, June 05, 2007

Juni er pæon-tid

Det er en risikabel affære at træde indenfor hegnet på planteskolen i juni måned. Risikabel fordi pæonerne blomstrer, og pæoner er ret kostbare. Om den øverste "Gardenia" står der, at den er kridhvid med fyldte blomster. Jeg glæder mig til at se, om det holder stik, for lige nu kunne den minde lidt om "Sarah Bernhard" - en af mine yndlinge. For at få plads til den, måtte georginen "Fascination" tage til takke med at flytte hen i en krukke. Jeg håber, at den kommer til at holde af at bo der.

Den nederste hedder "Buckeye Belle". Den kommer ikke helt til sin ret - fotografiapparatet har besvær med at gengive de mørke farver. Den er beskrevet som kastanjebrun, men jeg synes den mere er dyb kirsebærrød. Alle de andre var knap så fyldte som denneher, så jeg håber næsten, at den er en mutant. Lækker under alle omstændigheder :-)


0 Comments:

Post a Comment

<< Home